Zpětná vazba z prvního setkání

Na prvním setkání jsme věnovali čas také zamyšlení se nad stavem výuky, hodinovou dotací i vybavením naší školy. Protože jsme si v nabitém programu úvodního setkání nenašli čas na shrnutí myšlenek, domluvili jsme se, že se k nim ještě vrátíme.

Nabízím zde seznam otázek, na které účastníci odpovídali. Následuje seznam posbíraných odpovědí a mé kometáře z pohledu vedoucího centra a učitele jedné ze základních škol.

Všem zúčastněným je třeba velice poděkovat za jejich upřímnou zpětnou vazbu a názory. Nebylo to jednoduché, protože místo diskuze a zapisování myšlenek jsem zvolil sběr dat pomocí digitální platformy, kterou mi na tyto aktivity nabízí program SMART Notebook (aktivita, kdy účastník se připojí přes mobil na speciální stránce a posílá odpovědi, které se zobrazují na projekci učitele).

První otázka: Co učíme, ŠVP (tedy reálný pohled na naši výuku, její možnosti a naše ŠVP)

Komentář:
Očekávat se dal široký záběr, od učitelů, kteří nemají vůbec ICT v oboru, až po zkušené informatiky. Často se setkáváme s výukou použití ICT + internet + Office. je skvělé, že už na prvním setkání se sešlo dost učitelů, kteří mají i (mnohem) hlubší záběr a dotýkají se i informatiky a programování. osobně se snažím, aby výuka směřovala do praxe a tedy aby se programy využívaly tak, jak je žáci použijí i v jiných předmětech a v budoucím životě. Snažím se, aby se výukou prolínaly prvky logiky a programování. Neustále se snažím přizpůsobovat tomu učební plány a nyní i ŠVP naší školy.

Druhá otázka: Hodinová dotace (informatiky na naší škole)
Všichni víme, jak velký problém je, že na našich školách není pro výuku informatiky prostor. Výhodu mají specializované školy, jako je i ta naše. Učíme po jedné hodině ve čtvrté a paté třídě a po dvou hodinách týdně od šestky do devítky. Musíme se však pokusit podpořit i kolegy ze škol, kde je tomu jinak. Řešení možná přinese budoucí reforma RVP.

Třetí otázka: Chci vystoupit? (uvítali bychom, kdyby se do činnosti centra promítly příspěvky lidí z praxe, které mají být inspirací ostatním)
Jako vedoucí centra se nezříkám zodpovědnosti přinášet především své osobní zkušenosti. Vždy jsem však snil o tom, že jednou bude možnost sdílet je s ostatními a učit se od nich, protože vím, že v mém okolí je řada ještě lepších učitelů s mnoha inovativními prvky ve výuce. Díky tomu, že na toto máme podobný názor se můžeme těšit i na ukázky práce z jiných škol. Věřím, že se podaří najít na podobná vystoupení i prostředky pro interní i externí prezentátory / lektory.


Čtvrtá otázka: ICT na naší škole (jak vnímáme vybavení, kdo se o to stará ap.)
Často jsem se na svých cestách potýkal s různými problémy danými tím, že externí správce neumožnil jakýkoli přístup k technice a jejím změnám. To je ovšem špatně. Na škole by měl být někdo, kdo může do chodu operativně zasahovat. Externí spolupráce je však velkou výhodou, zvláště u běžných základních škol. Jsem rád, že mezi účastníky nachází i školy velmi dobře vybavené a organizované. Určitě si někdy najdeme čas na povídání, jak na to, abychom se jim vyrovnali.





Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Seznámení s ozoboty

Ohlédnutí za prvním setkáním – dotazník

Setkání v září 2018